ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

«Ֆիլմի գաղափարը հուշեցին Մայիս Մխիթարյան նկարիչը, նրա էությունը, նրա նկարչությունը»

«Ֆիլմի գաղափարը հուշեցին Մայիս Մխիթարյան նկարիչը, նրա էությունը, նրա նկարչությունը»
01.03.2019 | 03:21

Ռուբեն Քոչարի «Ինքնանկար» ֆիլմը մեծ էկրան բարձրացավ 2018-ի նոյեմբերին: Խաղարկային այս ֆիլմը, ռեժիսորի բնորոշմամբ, բարդ ձևաչափ ունի և առաջին հայացքից փոքր-ինչ անսովոր է: Հիմքում գեղանկարիչ Մայիս Մխիթարյանի ինքնանկարի ստեղծումն է, հոգևոր աշխարհի ու քրիստոնեական արժեքների արտացոլումը: Ֆիլմի ստեղծման գաղափարը ծնվել է Մայիս Մխիթարյանի, Ռուբեն Քոչարի և ֆիլմի գլխավոր պրոդյուսեր, հովանավոր Գրիգոր Մովսիսյանի համագործակցության արդյունքում:
«Իրատեսի» զրուցակիցը ռեժիսոր, սցենարիստ ՌՈՒԲԵՆ ՔՈՉԱՐՆ Է:

-Ինչպե՞ս ծնվեց ֆիլմի գաղափարը: Թե՛ թեմատիկ, թե՛ ժանրային առումով «Ինքնանկարը» կարծես նորություն է:
-Ֆիլմի գաղափարը հուշեցին Մայիս Մխիթարյան նկարիչը, նրա էությունը, նրա նկարչությունը: Սկզբում որոշեցինք վավերագրական ֆիլմ նկարահանել, բայց քանի որ վավերագիրները նրան շատ են անդրադարձել, մի քիչ ավելի վատ կամ ավելի լավ ֆիլմ նկարահանելու փոխարեն նախընտրեցինք գեղարվեստական ժանրը, և ծնվեց ֆիլմի այս ձևաչափը: «Ինքնանկարը» էքսպերիմենտալ ֆիլմ է: Ինձ հորդորում են՝ էլի ֆիլմ նկարահանել՝ անպայման շարունակելով այս ձեռագիրը:
-Մեր հանդիսատեսը պատրա՞ստ է դիտելու նման ֆիլմեր:
-Հանդիսատեսը շատ տարբեր է: Իհարկե, նման ֆիլմերն ունեն իրենց հանդիսատեսը: Սա ֆիլմ է մտածող մարդու համար:
-Ֆիլմը նաև ինչ-որ առումով կտակարանի մեկնություն է: Դա միջոց է բացահայտելու նկարչի՞ն, որը հոգևոր գործեր է ստեղծում, թե՞ հակառակը՝ նկարչի ստեղծած աշխարհի միջոցով ներկայացնելու հոգևոր աշխարհը:
-Երկսայր է այս պատմությունը, դուք շատ ճիշտ նկատեցիք. նկարիչն իր նկարչությամբ, իր էությամբ, փիլիսոփայությամբ, իր ստեղծածով բացահայտում, լրացնում է այդ պատմությունը:
-Եղե՞լ է արձագանք, գնահատական կամ մասնագիտական վերլուծություն:
-Դա շատ ցավոտ հարց է, որովհետև մեզ մոտ քննադատական միտք, որպես այդպիսին, վաղուց չկա: Նախկինում կային կինոյի, թատրոնի տեսաբաններ, որոնց հանդեպ պատկառանք ունեինք, որովհետև նրանց կարծիքը ձևավորում էր արվեստի ողջ դաշտը: Այսօր ծանոթ-բարեկամ համատեքստում են կարծիքներ ինչում, քննադատներն աշխատում են լռել, նրանց արտահայտվելն էլ շատ հարաբերական է: Եթե ինչ-որ բան գրում են, ասում, պարզ տեսնում ես՝ ում պատվերն է, ինչի համար է և ուր է գնում: Բայց իմ շրջապատում կան շատ լուրջ մարդիկ՝ մտավորականներ, որոնց կարծիքը կարևորում եմ: Եթե նրանք հավանություն են տալիս, ես հասկանում եմ, որ այն, ինչ արել եմ, ճիշտ է:
-«Ինքնանկարն» ի՞նչ ժամանակահատվածում է նկարահանվել:
-Նկարահանումները բավականին երկար են տևել: Գրիգոր Մովսիսյանի հետ վճռեցինք չշտապել: Ժամանակ էր պետք, որ ֆիլմը հասունանար: Եվ այդպես երեքիս՝ իմ, Մայիս Մխիթարյանի և Գրիգոր Մովսիսյանի զրույցների, ճանապարհորդությունների արդյունքում ծնվեց այս ֆիլմը: Նկարահանման աշխատանքները տևել են տարի ու կես: Ի վերջո, կոմբինացված նկարահանումներ կային, ինչը հեշտ չէր անել, կադր-կադր մշակում էինք:
-Տարաձայնություններ եղե՞լ են:
-Իհարկե, զրույց-տարաձայնությունների մեջ է ձևավորվում, ծնունդ առնում գաղափարը:
-Ի՞նչ կասեք դերասանական կազմի մասին:
-Հոյակապ կազմ է: Այսօր Հայաստանում դերասան ընտրելը շատ դժվար է: Դերասանը պետք է ուենա իր արտահայտվելու տեղը, ձևը, միջավայրը, մինչդեռ շատերը սերիալներում են խաղում, իսկ այնտեղ միջավայր չկա, չես էլ հասկանում՝ ով ով է: Ես դերասաններին ընտրել եմ թատրոններից, նրանցից մի քանիսի հետ նախկինում աշխատել եմ: Բայց շատ վատ է, որ նոր դեմքեր չենք կարողանում գտնել: Չկա այն միջավայրը, ուր կարող ես անծանոթ դերասանին գնահատել։
-Գլխավոր դերակատարը Մայիս Մխիթարյանն է, հե՞շտ էր, թե՞ դժվար նրա հետ աշխատելը: Ի՞նչ բացահայտեցիք իր սեփական դերն ստանձնող նկարչի մեջ:
-Բացահայտեցի, որ նա շատ լուրջ դերասան է (ծիծաղում է- Ա. Ս.), ու դա փրկեց ֆիմը: Հակառակ դեպքում շատ դժվար կլիներ ինձ համար, գուցե ֆիլմը նկարահանելու այլ ճանապարհ ընտրվեր: Ֆիլմը նայելիս շատերին կթվա, որ նրա հագուկապը, կերպարը ֆիլմի համար են ստեղծվել, բայց իրականում այդպես չէ: Նա այդպես է ապրում: Եվ խաղում էր ինքն իրեն:
-Ի՞նչ կասեք Գրիգոր Մովսիսյանի մասին:
-Գրիգոր Մովսիսյանը արվեստի նվիրյալ է: Իմ աշխատանքներն ունեցել են հովանավորներ, բայց Գրիգորն առանձնանում է նրանով, որ միայն լավ գործ է անում, նաև մինչև վերջ հետևողականորեն տեր է կանգնում իր գործին: Եվ, որպես կանոն, մնում է իր արած գործի ստվերում, երբեք չի պարտադրում իր ներկայությունը:
-Փաստորեն, մենք այսօր ունենք մեկենասներ:
-Մեկենասությունը մեծ գումարներ է ենթադրում, կան բարերարներ, որ ներդրում են անում: Ցավոք, նրանց մեծ մասը չի փայլում գրագիտությամբ և հովանավորում է իր ընկալածը։ Դա առաջընթաց չէ։ Բայց երբ հովանավորը գրագետ մարդ է, նրա ընկալածը, նախասիրությունը դառնում են ազգանվեր գործ և խթանում առաջընթացը, ինչպես Գրիգոր Մովսիսյանի դեպքում է:
-Ի՞նչ տվեց այս ֆիլմը:
-Մենք կարողացանք ինչ-որ բան ասել հանրությանը հոգևոր աշխարհի մասին, ու կարծում եմ` ասելիքը բավականին համարձակ, օրիգինալ ու հիմնավորված էր:
-Ի՞նչ ճանապարհ է անցնելու ֆիլմը:
-Հիմնաքարը դրված է, ֆիլմը նկարահանվել է: Հանրությանը հասցնելն էլ մի ուրիշ ճանապարհ է, ուրիշ դժվարություն: Բայց կարծում եմ, որ պատվով կանցնենք, որովհետև սուրբ ու լուրջ գործ ենք ձեռնարկել: «Ինքնանկարը» կներկայացվի հոգևոր փառատոների, բայց ավելի շատ ուզում եմ, որ Սփյուռքում, Արցախում և ՀՀ մարզերում ցուցադրվի: Նաև մեծ հույս ունեմ, որ եկեղեցին իր ծրագրերում կներառի այս ֆիլմի ցուցադրությունը: Ի վերջո, մենք արել ենք ամենակարևորը. երեքով խոսել ենք, իսկ խոսքն արդեն գործ է ու եղելություն։
-Կա՞ն Երվանդ Քոչարին առնչվող ծրագրեր:
-Ծրագրեր կան: Գրիգորն ի սկզբանե ուզում էր Երվանդ Քոչարին նվիրված որևէ միջոցառում հովանավորել, բայց իմ առաջարկով նկարահանեցինք ֆիլմ նկարչի մասին: Հիմա նա հետամուտ է այն մտքին, որ Քոչարի համար պետք է մի բան արվի: Ես առաջարկել եմ ներկայացում բեմադրել, որի հիմքում Երվանդ Քոչարի թատերգությունն է: Օրիգինալ են լինելու և՛ ներկայացումը, և՛ մոտեցումը: Ի վերջո, խոսքը Քոչար դրամատուրգի մասին է, ինչը նորություն է:


Զրուցեց
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 4934

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ